REGULAMIN REALIZACJI USŁUG
www.BartiK.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługi zamieszczone na stronie www.BartiK.pl realizowane są na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umowy o Świadczenie Usług oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.BartiK.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.BartiKpl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.BartiK.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o Świadczenie Usług z Usługodawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna lub firma, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- USŁUGA – dostępna w Sklepie usługa będąca przedmiotem Umowy o Świadczenie Usług między Klientem a Usługodawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.BartiK.pl.
- USŁUGODAWCA – BartiK Bartosz Kuniński, Osiedle Książąt Mazowieckich, nr 23, lok. 6, 06-500 Mława, NIP: 5691909111, REGON: 528076193.
- UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – Umowa o Świadczenie Usług zawarta między Klientem, a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o Świadczenie Usług z Usługodawcą.
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Usługodawcy za Usługę.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep www.BartiK.pl prowadzi sprzedaż Usług za pośrednictwem sieci Internet.
- Usługi oferowane w Sklepie zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Usługi na warunkach podanych w jej opisie.
- Cena Usługi uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.BartiK.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia Usługodawca drogą mailową ustali z klientem szacowaną Cenę wykonania Usługi.
- Cena ostateczna podawana jest klientowi po wykonaniu Usługi i nie może być wyższa niż połowa Ceny szacowanej.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
- Do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Usługodawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- sposób odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o Świadczenie Usług między Klientem, a Usługodawcą.
- Każda Umowa o Świadczenie Usług będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Usługi
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Usługodawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Usługodawcy,
- płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 29 1140 2004 0000 3402 8469 3093 (mBank S.A.). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności lub za pomocą przelewu tradycyjnego, Klient dokonuje zapłaty po wykonaniu Usługi i przed przekazaniem zrealizowanej Usługi. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o zrealizowaniu zamówienia, chyba że Umowa o Świadczenie Usług stanowi inaczej.
- Usługa zostanie wysłana dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY USŁUG
- Koszty dostawy Usług, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu szacowania Ceny.
- Na termin dostawy Usługi składa się czas dostarczenia materiałów do Usługodawcy celem wykonania Usługi, czas kompletowania Usługi oraz czas dostawy Usługi przez przewoźnika:
- Czas dostarczenia materiałów do Usługodawcy uzależniony jest ok Klienta i przewoźnika lub inny sposób jego dostarczenia,
- czas kompletowania Usługi wynosi do 90 dni roboczych,
- dostawa Usługi stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 14 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione w Sklepie Usługi są wysyłane wyłącznie na terenie Unii Europejskiej za pośrednictwem firmy kurierskiej lub sieci Internet.
§ 7
REKLAMACJA USŁUG
- Reklamacja z tytułu braku zgodności Usługi z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Usługi z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
- podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Usługodawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Usługi z umową istniejący w chwili dostarczenia Usługi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Usługi określony przez Usługodawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
- zawiadomienia o braku zgodności Usługi z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bartik.pl lub pisemnie na adres: Osiedle Książąt Mazowieckich, nr 23, lok. 6, 06-500 Mława
- w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę,
- dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Usługi z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Usługę Usługodawcy, a Usługodawca zobowiązany jest do odebrania jej na swój koszt,
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
- w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
- w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Usługodawca odpowiednio:
a. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Usługi do Klienta,
b. obniża cenę Usługi (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny Usługi zgodnej z umową do Usługi niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 2 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
- Klient zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy po zaakceptowaniu podanej drogą mailową szacunkowej Ceny za zleconą Usługę.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa o Świadczenie Usług jest uważana za niezawartą.
- Usługodawca dokona zwrotu wartości Usługi na wskazany przez Konsumenta numer konta, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy od dnia, w którym Konsument złożył chęć realizacji Usługi poprzez Formularz Zamówień.
- Prawo odstąpienia od Umowy o Świadczenie Usług przysługuje zarówno Usługodawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów o Świadczenie Usług.
- Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, oznajmia, że posiada wszelkie prawa potrzebne do wykonania Usług i udziela ich Usługodawcy.
§ 11
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@bartik.pl
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Usługodawca przechowuje pliki związane z realizacją zamówienia przez okres 2 lat od dnia zrealizowania Usług.
- Usługodawca udostępnia Usługobiorcy pliki związane z Usługą nieodpłatnie przez okres 30 dni od dnia zrealizowania Usługi. Po upływie wskazanego czasu, Usługodawca może wnieść opłatę za udostępnienie plików związanych z Usługą.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.